Recenze na připravovanou knihu

4. května 2017 v 20:52 | Salma Blanco
Město naděje: Dokud doufáš, žiješ
Kolik jste v poslední době četli romantických příběhů odehrávajících se na Divokém Západě? Ačkoliv má toto prostředí pro moderní čtenáře stále své kouzlo, většinou bývá opomíjeno. Ne však v dílech spisovatelky Salmy Blanco, která se právě na Divoký Západ rozhodla zaměřit.
Její nejnovější dílo, Město naděje, se tak odehrává ve Wyomingu roku 1881. Hlavní hrdinkou je Maud O'Connorsová, která přichází do malého městečka Hopetown. Záhadná žena upoutá pozornost místního šerifa Daga Pettersona. Pozvolna se mezi nimi rozvíjí hlubší pouto, ale zdá se, že Maud je plně rozhodnutá si od Daga držet odstup. A to nemusí být zdaleka jediná překážka bránící vztahu mezi nimi.
Na knize jde jasně poznat, že spisovatelka má prostředí Divokého Západu velmi ráda a věnuje se mu již delší dobu. Atmosféru dané doby a místa se jí daří vykreslit bezchybně, včetně mravů tehdejších společnosti, drsné, ale krásné přírody a specifického způsobu života. Stejně věrohodně zobrazuje malé městečko, kde nic nezůstane dlouho utajeno a lidé se zajímají jeden o druhého.
Hlavním kladem románu kromě prostředí jsou jeho hrdinové. V knize se střídají části z pohledu obou hrdinů, Daga i Maud, což nám umožňuje je lépe poznat, proniknout do jejich mysli. O něco lépe je vykreslena Maud, která přece jenom získala víc prostoru než Dag. Každopádně oba dva působí sympaticky, inteligentně a díky záhadné minulosti Maud, která v knize hraje velkou roli, příběh nepostrádá napětí a čte se jedním dechem.
Na napětí mu kromě skutečnosti, že netušíme, co se Maud v minulosti přihodilo, přidává přitažlivost mezi Dagem a Maud. Ačkoliv tedy zkušenější čtenář již od začátku tuší, že se dvojice nakonec dá dohromady, není si až do posledního okamžiku jistý, jak a kdy přesně se tak stane. Autorka scény milostného napětí mezi mužem a ženou navíc líčí velmi sugestivně, což vás ještě víc nutí otáčet stránky dál a dál, abyste se dozvěděli, jak to nakonec všechno skončí.
Na své si přijdou díky závěru i milovníci akce, ačkoliv Město naděje především zůstává čtivem zaměřeným spíš na romanticky laděné lidi. Zásluhou sympatických hrdinů, atmosféry Divokého Západu a autorčina svižného stylu psaní jde však o dílo, které by nemělo uniknout vaší pozornosti. Jediné, co tak na knize zamrzí, jsou občasné překlepy a chyby v interpunkci - ani ty však nezvládnou přebít všechny její klady.

Autorka recenze: Vendula Kreplová.

originál textu zde:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.